Mustaschkampen

Några mustaschklädda höbalar på vägen mellan Falkenberg och Ullared. Alltid kan det väcka en eftertanke hos någon som passerar förbi.  "Jag hade tänkt ta ett PSA prov men det blev inte av. Nu skall det ske !"

Farsdag den 11 november besökte ett antal medlemmar GeKå:s i Ullared. Vi var inte där för att handla denna dagen, utan för att försöka få besökarna att vara med i Mustaschkampen. Vi sålde Mustascher, Blå Kokboken m. m.  Resultatet var lyckat.  Det var inte första året vi var i Ullared på Farsdag. Vi har varit där flera år tidigre och har för avsikt att försöka fortsätta med detta.

Håkan Svensson i samspråk med en dam.         Många besökare att tala med.

Vi har också besökt ICA Hajen, Varberg samt Gallerian, Varberg

"Mustaschkampen"

CaPriN har i år jobbat med ett nytt koncept för att sälja mustascher och få ut budskapet om årets  kampanj. Vi har tyckt att det har uppstått ett litet motstånd med att sälja mustascher. Argumenten " jag har köpt,  ja, ja jag vet detta om mustaschkampen" . Det nya konceptet!  Vi  packade 10 mustascher av olika sorter tillsammans med en skylt " Vi stöder mustaschkampen" samt ett brev,  som ett Mustasch paket. . Med detta gick vi till alla tänkbara butiker och sålde för 250 kronor per paket . Alltså fick vi betalt för mustascherna. Butikern kunde i sin tur sälja vidare eller ge till sin personalen och/eller sina kunder, samt att hänga upp skylten i affären. Detta var ett  mycket lyckosamt projekt . De flesta butiker, frisörsalonger, pizzerior m m. inhandlade en eller flera paket.

Sven-Erik Carlsson packar.                                  Här är resultatet.