Ralf Edström i Halmsta den 10 okt.

Ralf Edström besökte CaPriN i Halmstad den 10 okt.

Vår ordförande Bo Kjellström öppnade denna tillställning med att presentera vår förening och vad vi sysslar med samt hälsade vår fördragshållare välkommen.

Ett 80 tal åhörare kom till Alla Hjärtans Hus i Halmstad för att lyssna på den legendariska fotbollsspelaren Ralf Edström. Prostatacancer förbundet CaPriN i Halland stod för inbjudan.

Även Ralf har drabbats av denna sjukdom.  Föredraget belyste Ralfs tankar och händelse av sin egen sjukdom, upptäckten och behandlingen av densamma. Det är i stora drag ett liknade förlopp som flera av oss genomgått.

Sen blev det fotboll blandat med anekdoter hela kvällen. Ralf framförde sin fotbollshistoria på ett utmärkt, underhållande och uppskattat sätt. Han berättade om sin ungdomstid i Degerfors med bl.a Gunnar Nordahl som tränare. Vidare om landslagsspel, VM deltagande, proffsspel och som radio bisittare i många år. Halmstad var något av en favorit stad i Ralfs fotbolls minne.

CaPriN utnyttjade Ralf i pausen, genom att sälja den Blå Kokboken signerad.  Det var flera glada köpare. Föreningen bjöd på kaffe med kaka.  Försäljning av Mustascher, lotter m.m. gick också bra. Vi tro dessutom, att vi  har inspirerat några att bli medlemmar i vår förening.

En lyckad kväll!

Intresserad och lysnande publik.

Bo Kjellsström avtackar en poppulär Ralf Edström.