Sportbilsträff i Halmstad den 21 juli.

Halmstad Sports Car Event 21 juli 2018

Eventet skapades 2010 med målsättningen att med ideella krafter erbjuda en utställning med spännande bilar I fokus. Hela överskottet skänks till välgörenhet, i år till Barncancerfonden och MIND i Halmstad. Eventet äger rum i Brottet i Halmstad. Förra året blev överskottet ca 80 000 kr. Antalet besökare var omkring 10 000 bilintresserade företrädesvis herrar.

Årets dragplåster var Helgonets Volvo P 1800 och domare var Bosse bildoktorn.

CaPriN var där, 7 man stark, och delade ut information och sålde pins för drygt 1400 kr. Vi värvade också en ny medlem. Bosse bildoktorn och Halmstads nye kommunstyrelseordförande förärades med varsitt Blå Band av Hans Zetterling. Intresset för prostatacancer är väl inte på topp en sådan här vacker dag med sol och blå himmel men det var också en trevlig och spännande dag för oss som ställde upp. Tyvärr blev flyguppvisningen med JAS 39 Gripen inställd. Vi kommer igen nästa år.

CaPriN gubbar. På nedre bilden tillsammans med Bosse bildoktorn,